Share on Facebook שלח לחבר הדפס

מתמטיקה בהנאה

כן, יש דבר כזה!
במבט ראשון שילוב המילים מתמטיקה והנאה נשמע מופרך ובלתי הגיוני, אך כשמגיעים למרכז שורשים מבינים שזה מציאותי וילדים פשוט נהנים.
דמיינו לעצמכם חדר גדול ומרווח ששטיח מקיר לקיר מרפד אותו ומזמין את הילד לשחק עליו בשלל המשחקים. כעת, דמיינו קירות שעליהם תלויים לוחות פעילים מרהיבי עין הקורצים לילד לבוא ולעשות בהם שימוש. דמיינו פינת מחשבים ובמרכז החדר שולחן גדול המוקף בשישה כסאות אורטופדים נוחים. התגובה הראשונה של הילד היא הפתעה, הוא לבטח לא תיאר לעצמו שכך יראה חדר מתמטיקה.

קבוצות הלימוד שלנו מחולקות לפי שכבות גיל (לכיתה א', ב', ג, ד, ה', ו') וכוללות עד חמישה משתתפים בלבד. מעבר ליתרונות הרבים בקבוצת לימוד קטנה, היא תורמת לאינטראקציה חברתית, אחד הכישורים ההכרחיים כדי לבנות מערכת יחסים מיטבית בחברה, בבית ובבוא היום גם בעבודה. כל ילד חש מאושר כשיש לו חברים ואנו שמים דגש במרכז על תקשורת בין אישית חיובית. למילים יש כוח ואנו משתמשים בהם כדי לתמוך, לעודד ולחזק את הפרט והקבוצה כאחד.

במרכז שורשים לומדים לא לפחד ממתמטיקה. תוך זמן קצר לומדים להבין אותה, לשלוט בה ולשחק בה, ושאפשר גם ללמוד מתמטיקה בהנאה. כשהכישלונות מתחלפים בהצלחות, אין דבר מרגש יותר לראות ילד מגיע לשיעור ומנופף בידו במבחן שקיבל.

מרכז "שורשים" לילדי בת ים, חולון וראשל"צ, טל: 03-5063005



קשר (אינטראקציה) חברתי בא לידי ביטוי באמצעות תקשורת בין אישית שמשמעותה היכולת לתקשר עם החברה באמצעות מילים ושפת גוף. בהיותנו מאמינים שתלמיד הוא קודם כל בן אדם, כך כל מורה שמעביר ומלמד מידע צריך להיות גם מחנך המקנה ערכים טובים.
במרכז שורשים שמים דגש על תקשורת בין אישית- גילוי סובלנות, אמפטיה, עמידה בחוקי המשחק, עידוד ופרגון אחד לשני. במו ידיהם יוצרים התלמידים קבוצה שהם גאים להשתייך לה ונהנים להיות בה.